آموزش بازاریابی اینترنتی

ساخت وبلاگ

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 259 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:22

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 285 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:22

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 277 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:22

تکنیک‌ها و روش‌های مختلف در ساخت لینک‌ها برای یک وب سایت طی مدت انقلاب موتورهای جستجو تکامل یافته است. چیزی که مشخص است این است که با گسترش و پیشرفت تکنولوژی‌های جستجو، به همان مقدار هم رقابت در این زمینه زیادتر شده است. این رقابت‌ها باعث ایجاد بسیاری از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خلاقانه و پیشرفته در ساخت لینک‌ها شده است.


اگرچه این پیشرفت‌ها نباید به معنی نادیده گرفتن روش های پایه و اولیه باشد. در واقع بهتر است تکنیک‌های پیشرفته را در کنار اصول اولیه رعایت کنیم تا به بهترین جواب برسیم. می‌توان این دو را تلفیق تجربه قدیمی و صنعت مدرن دانست.
خوب حال باید دید چه چیزی در این میان تغییر کرده است؟


یکی از نکات بارز در زمینه سئو این است که موتورهای جستجو هرروز باهوش تر و مجهز تر می‌شوند و حرکت گام به گام با این صنعت لازمه پیروزی در معتبر شدن و کسب رتبه بهتر می‌باشد. امروزه موتورهای جستجو به مراتب هوشمند تر از آن چیزی هستند که قبلاً بوده‌اند.

طی مدت زمانی که موتورهای جستجو در سال‌های اخیر فعالیت خود را افزایش داده‌اند، متخصصان سئو هم شروع به تحقیقات بیشتری کرده‌اند. نتایج متخصصان سئو اغلب به صورت محرمانه هستند اما برخی از اصول مهم کشف شده به صورت تقریباً نایاب و نادر منتشر شده‌اند.

لینک‌ها، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات هستند. این مورد ثابت شده است که لینک‌ها دیگر یک بخش معمولی از سئو نیستند. توانایی لینک‌ها در محبوب کردن، کسب اعتبار و بازدید کننده‌های بیشتر می‌باشد. در ادمه به بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های لینک‌ها اشاره می‌کنیم.

مهترین ویژگی های لینک ها

1- ساختار لینک‌ها یا Link Building یک ابزار کارآمد برای نام تجاری (برند) شما خواهد بود.
2- لینک‌هایی که بتوانند مقدار قابل‌توجهی از بازدید کننده‌های مرتبط یا به اصطلاح Relevant Visitors را به ارمغان بیاورند از ارزش بالایی برخوردار هستند.
3- لینک‌ها به صورت مستقیم بر روی رتبه‌بندی‌های موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند، همچنین به سایت‌های مختلف این امکان را می‌دهند تا بتوانند اهداف مورد نظر مشتریان یا بازدیدکننده‌هایشان را متوجه شده و روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. در واقع لینک‌ها و آمارهای استقبال از آنها خواسته‌های بازدید کننده‌ها و مشتریان شما را مشخص کرده و به اطلاعتان می‌رسانند.


در حال حاضر جستجوها به معیارهای بازاریابی بیشتر از پیش متکی هستند. یعنی دیگر مانند گذشته فقط بهینه سازی سایت و چند لینک ساده کارساز نخواهد بود.

در این مقاله که توسط سایت مدیر وب منتشر شده است به تعدادی از متدها و روش‌هایی که می‌توانند به شما در ساخت لینک‌ های با ثبات کمک کنند خواهیم پرداخت.
شایان ذکر است روشهای گفته شده کاملا از منابع معتبر و افراد با تجربه در این زمینه جمع آوری شده است و با سعی و خطا نتایج آنها نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

لینک سازی یا ساخت بک لینک برای سایت

1- به دیگران لینک دهید

سعی کنید به سایت‌های دیگران (به ویژه سایت‌های دارای اعتبار) لینک بدهید یا به کار و فعالیت دیگران اشاره کنید. به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند. لینک دادن و یا اشاره به این سایت‌ها می‌تواند قابلیت لینک دهی سایت شما را بالا ببرد و سایت شما را به عنوان مرجعی معتبر و مطمئن معرفی کند.


توجه به نکات زیر می‌تواند راهنمای مناسبی برای پیشرفت در این مورد باشد:
از دنبالک (Trackbacks) استفاده کنید: ترک بک‌ها در واقع سیگنال‌ها و روش‌هایی برای دریافت ترافیک پس از ارسال آن‌ها می‌باشد. زمانی که شما بر روی لینک‌های ورودی خود کار کنید، اگر آن را مطابق با استانداردها ایجاد کرده باشید و به منابع معتبر لینک داده باشید، اطلاعات ارسالی شما به شکلی دیگر برای سایت شما برگشته می‌شوند و این یعنی ترافیک بیشتر و در نتیجه بازدید بیشتر و رتبه بهتر برای شما. موتورهای جستجو از ترک بک‌ها به عنوان علائم مطمئن استفاده می‌کنند.


اقدام به انجام عمل متقابل کنید: اگر به فکر آینده و دورنمای سایت خود هستید بهتر است زمینه‌های استحکام آن را از همین الان فراهم کنید. یکی از بهترین روش‌های کاربردی در این زمینه هدف قرار دادن مهره‌های کلیدی و مؤثر می‌باشد. برای این که بتوانید تأثیر کافی را بگذارید باید مطالب و محتوای مناسب ارائه کنید. در این صورت این مطالب تا مدت‌ها برای شما اعتبار کسب می‌کنند و در آینده باعث جذب هر چه بیشتر لینک به مطلب و سایت شما می‌شوند.


از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید: خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که لینک‌های شبکه‌های اجتماعی یا Social Links آینده ساختار لینک‌ها هستند. کسانی که مطالبشان را منتشر می‌کنند مایل هستن تا مطلب خود را به اشتراک بگذارند. مخصوصاً اگر این مطالب دارای ارزش بالایی بوده و زحمت زیادی برای نگارش آن‌ها کشیده شده است.

یکی از فاکتورهای موتورهای جستجو هم اهمیت دادن به صفحات محبوب و مطالب محبوب در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.


همچنین برای تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید مطالب محبوب‌تر و متدهای مطلب نویسی سایت های موفق را الگو قرار دهید. در زیر به بعضی از سبک‌های مطالب محبوب اشاره شده است:

  • مصاحبه‌های گروهی یا فردی
  • ایجاد یک لیست از بهترین برندهای جهانی
  • ایجاد یک لیست از بهترین برندهای متخصص در زمینه کاری شما
  • انتشار مطالبی مبنی بر مصاحبه‌ها و بررسی‌های اختصاصی شما از برندهای برتر و نوشتن مطالب و معرفی کمپانی‌ها، محصولات یا سرویس‌های آن‌ها
  • شرح دادن و توصیف ایدئولوژی‌های برندها و کمپانی‌ها و نقد و موافقت با آن‌ها
  • ترتیب دادن و اولویت‌دهی به مطالب محبوب‌تر
  • ساخت لیست برترین ها در زمینه کاری تان (10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 94)


2- با مردم (کاربران و یا وب سایت‌های همکار) در ارتباط باشید

ایجاد ارتباط، یکی از حیاتی‌ترین اصولی است که در تجارت امروزی باید رعایت شود. چرا که هر نوع تجارتی با گفتگو و صحبت شروع می‌شود. پس تأثیر اولیه و پیش‌زمینه این صحبت باید فراهم‌شده باشد.
از طرف دیگر، در تجارت آنلاین، شرایط می‌تواند بهتر باشد. اینترنت ارتباطات مردم را آسان‌تر کرده است. شما می‌توانید از این مزیت تمام استفاده را ببرید. می‌توانید با دیگر وب سایت‌های مشابه یا همکار صحبت کرده، مشورت بگیرید و از ایده‌های مختلف آن‌ها درس بگیرید.
راه‌های زیادی در اینترنت برای ایجاد ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آن‌ها وجود دارد. همچنین از این روش‌ها می‌توان برای لینک‌های خروجی و ورودی مؤثر هم استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • بخش نظرات وبلاگ‌ها و سایت‌ها
  • انجمن‌ها (فروم ها)
  • بخش سؤال و جواب‌های رایج (FAQ)
  • دعوت به پیوستن اعضاء و کاربران به شبکه‌های اجتماعی شما
  • توسعه دادن ارتباط‌ها از طریق Email

ایجاد ارتباط صحیح با سایت‌های دیگر یا بازدید کنندگان به شما کمک می‌کند تا فرصت بهتری برای گسترش و به اشتراک گذاری مطالبتان پیدا کنید. شما می‌توانید با سایت‌های دیگر یا کاربران سایت خود یک اتحاد تشکیل داده و اهداف مشترکی را دنبال کنید. مسلماً در این صورت فعالیت‌های شما بیشتر و بیشتر گسترش پیدا می‌کنند. حتی می‌توانید با همکاران (وب سایت‌های دیگر) تبادل نظر و تبادل ایده کنید. هر چه بیشتر تبادل اطلاعات و ایده داشته باشید، فرصت بیشتری هم برای جذب لینک‌ها خواهید داشت.

3- به گروه‌های فعال در زمینه کاری خودتان بپیوندید

در دهه اخیر اینترنت پیشرفت بسیار زیادی داشته و می‌توان گفت که هیچ صنعت و برندی نیست که جایی در وب نداشته باشد تا علاقه‌مندان به این صنعت‌ها و برندها بتوانند در آن به مشارکت و گفتگو با یکدیگر بپردازند.
ایجاد چنین مکانی برای حضور پررنگ هواداران، مشتریان، بازدید کنندگان عادی و حتی همکاران شما باعث می‌شود تا نام برند تجاری شما بر سر زبان‌ها بی افتد. بنابراین این محبوبیت رو به افزایش بدون شک موقعیت‌های مناسبی برای تبدیل سایت شما به یک سایت لینک پذیر فراهم می‌کند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: 15 نکته برای افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی

4- مطالب خود را به جز سایت خودتان در سایت‌های محبوب و لینک پذیر منتشر کنید

خیلی از وب سایت‌های معروف و پربازدید بزرگ وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها مطلب انتشار دهید. برای این کار ابتدا باید زمینه کاری خود را به خوبی بررسی کرده و ببینید چه مراجع معتبری در این زمینه فعالیت می‌کنند. سپس مطالب با کیفیت خود را همراه با لینک منبع خودتان در این سایت‌ها منتشر کنید. اغلب، این سایت‌ها بخشی با عنوان بلاگ برای انتشار مقاله‌ها در نظر می‌گیرند. این انتشار مطالب برای این سایت‌ها نیز مفید خواهد بود چرا که بار علمی آن‌ها را افزایش خواهد داد.
این نوع مطلب گذاری که نوعی اشتراک گذاری مطالب است، می‌تواند به راحتی شما را با دیگر منتشر کنندگان مطالب ارتباط دهد. این ارتباط شما را به لینک‌های بیشتر می‌رساند و به همان مقدار شانس بیشتر برای دیده شدن توسط کاربران یا مشتریان نیز در انتظار شما خواهد بود.

دانلود کنید: ویدیوی آموزشی رایگان 10 شبکه اجتماعی که حتما باید در آن حضور داشته باشید

5- برای مطالب سایتتان هدف‌های جدید تعیین کنید و آن‌ها را دوباره بازبینی کنید

مطالب سایت خود را مطابق با استانداردهای جدید لینک دهی به‌روز کنید و آن‌ها را بازبینی کنید. همچنین سعی کنید مطالب سایت خود را در فرمت‌های جدید، یعنی به شکل‌های مختلف معرفی و عرضه کنید. هدف شما از این کار نباید صرفاً کپی کردن کل مطلب باشد، بلکه محتوای مطالبتان را به کمک سایت‌های مختلف و ابزارهای گوناگون به اشکال متعدد تغییر حالت دهید تا با این کار لینک‌های بسیار بیشتری جذب کنید.


برخی از فرمت هایی که می توانید مطالب خود را به شکل جدید منتشر کنید به شرح زیر است:

ارائه به صورت اسلاید یا Slide Presentation
ارائه محتوای یک مطلب به صورت تصاویر اسلاید می‌تواند بسیار مناسب باشد و محتوای مطلب شما را خیلی بیشتر از پیش به اشتراک بگذارد. در این زمینه، سایت‌های زیادی هستند که چنین امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
یکی از معتبرترین یا شاید بهتر است بگوییم معتبرترین سایت در این زمینه، سایت Slideshare می‌باشد. با کمک ابزار کاربردی این سایت می‌توانید تصاویر و یا متون خود را در قالب عکس‌هایی کم حجم اما با کیفیت به صورت اسلایدشو به نمایش بگذارید.
از این روش بیشتر برای ارائه تحقیقات و مقاله‌هایی استفاده می‌شود که دارای متون و تصویر هستند. همچنین این ابزار برای ارائه اطلاعات به شکل چارت‌ها و جداول نیز فوق‌العاده است. بعد از اینکه اسلاید خود را تکمیل کردید می‌توانید با یک کد HTML ساده آن را در مطالب خود یا سایت‌های دیگر به نمایش در بیاورید. این اسلایدر در جعبه ای کوچک به همراه دکمه‌های عقب و جلو قرار گرفته است.


ویدئوهای آموزشی
تبدیل مقاله‌ها به فرمت‌های ویدئویی نیز یکی از روش‌های جذب بازدید زیاد است. ویدئوها به خاطر اینکه مثل متن‌ها ساده و شاید خسته کننده نیستند، می‌توانند جذابیت زیادتری داشته باشند.
سایت‌های آپلود و پخش ویدئوی آنلاین زیادی هم وجود دارد که Youtube، Vimeo و سایت های ایرانی آپارات و نماشا از جمله این سایت‌ها هستند. خیلی از متخصصان زمینه سئو پیشنهاد می‌کنند که از روش ویدئوهای آنلاین استفاده کنید. ویدئوهای آپلود شده توسط شما، به ویژه اگر توسط سرویس یوتیوب آپلود شده باشند، شانس خیلی بیشتری برای قرارگیری در موقعیت‌های مناسب نتایج جستجوهای موتورهای جستجو دارند. شاید از 100% یک مقاله مشترک یا یک موضوع مشترک، حداقل 80 الی 90% سایت‌ها آن مقاله یا موضوع را به صورت متنی منتشر می‌کنند. پس اگر شما این مقاله را به صورت ویدئویی نیز ارائه کرده باشید، در جستجوهای موتورهای جستجو در تب Videos بدون شک در رتبه خیلی عالی‌تری قرار خواهید گرفت. دقت به این نکته می‌تواند مشوق خوبی برای این کار باشد.

اگر شما هم کاربر قدیمی مدیر وب باشید و یا اگر در شبکه های اجتماعی ما نیز عضو باشید می دانید که یکی از مهمترین علت های موفقیت مدیر وب نیز تولید محتوای ویدیویی بوده است. ما با تولید محتوای ویدیویی و بازنشر آن تا حد ممکن در شبکه های اجتماعی توانستیم بازاریابی محتوایی خود را توسعه داده و کاربران زیادی را به سمت سایت جذب کنیم.

قطعا آینده وب ویدیو خواهد بود و شما نیز با تولید ویدویو های جذاب می توانید خیلی سریع از رقبای خود پیشی بگیرید و به جایگاه خود را رشد دهید.

کتاب‌های الکترونیکی یا E-Books
یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای ایجاد ثبات در بازدیدها و پیشرفت در رتبه‌بندی‌ها، ساخت کتاب‌های الکترونیکی یا فایل‌های PDF از محتوای مطالب می‌باشد. اگر می‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو به صورت درازمدت حضور داشته باشید این روش تأثیر زیادی خواهد گذاشت. ساخت کتاب‌های الکترونیکی برای سری پست‌ها یا مطالب پشت سر هم یک وبلاگ یا سایت خیلی مفید می‌باشد. می‌توانید با این کار چندین پست یا مطلب را در یک کتاب الکترونیکی ادغام کنید و هر بار مطلب جدیدی منتشر کردید، آن مطلب را هم به کتاب الکترونیکی اضافه کنید.

داده نمایی یا Infographic
داده نمایی یا Infographic یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرکاربرد و تأثیرگذار در گسترش و به اشتراک گذاری مطالب است. اگر با اینفو گرافیک آشنا نیستید، به صورت خیلی خلاصه باید بگوییم که ارائه اطلاعات به صورت عکس (تصویری) Infographic یا داده نمایی نامیده می‌شود.
معمولاً در اینفو گرافی‌ها از تصاویر فانتزی و کارتونی استفاده می‌شود و کمتر از عکس‌های واقعی بهره گرفته می‌شود. شما در اینفو گرافی می‌توانید چکیده خالص یک مطلب (اغلب مطلب‌ها یا مقاله‌های آموزشی) را به صورت تصاویر درآورده و به اشتراک بگذارید. تجربه و نتایج ثبت شده نشان می‌دهد که کاربران در قشرهای مختلف از این نوع مطالعه و مشاهده مطالب به مراتب لذت بیشتری می‌برند. همچنین فراموش نکنید که به اشتراک گذاری اینفو گرافی‌ها نیز خیلی آسان‌تر خواهد بود.
از اینفو گرافیک همچنین جهت نشان دادن آمار و ارقام به صورت چارت بهره گرفته می‌شود.


شما می‌توانید اینفو گرافیک خود را در سایت‌های میزبانی اینفو گرافیک‌ها ارسال کنید. برخی از این سایت‌ها:
http://visualoop.tumblr.com
http://dailyinfographic.com
http://iheartinfographics.tumblr.com
http://infographic.co.za
http://infographicsbin.tumblr.com
http://infographicsite.com
http://infographipedia.com
http://infographr.tumblr.com
http://submitinfographics.com
http://theinfographics.blogspot.com
http://videoinfographic.com/submit-infographic
http://visual.ly
http://www.bestinfographics.co.uk
http://www.bestinfographics.info
http://www.cloudinfographics.com
http://www.infographicas.com
http://www.infographicgallery.com
http://www.infographicpost.com
http://www.infographicsarchive.com
http://www.infographicsshowcase.com
http://www.pureinfographics.com
http://www.omginfographics.com
http://www.coolinfographics.com
http://chartpo.org

 

چند نکته برای نتیجه گرفتن بهتر از اینفو گرافیک:

بازدیدکنندگان سایت خود را تشویق کنید تا از اینفو گرافی شما استفاده کنند. برای این کار می‌توانید کد Embed مربوط به اینفو گرافی خود را به آن‌ها ارائه کنید.
بعد از تکمیل پروژه اینفو گرافی خودتان، ابتدا آن را در سایت‌ها یا وبلاگ‌های پربازدید و مرتبط با زمینه کاری خودتان قرار دهید تا مطمئن شوید توسط مشتریان مورد نظر شما (مشتریان هدف شما) دیده می‌شود.
ارزش و اعتبار اینفو گرافی خود را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. برای این کار می‌توانید آن را در مطالب مختلف سایت خودتان یا بلاگ های دیگران به اشتراک بگذارید.
از "جستجوی تصاویر معکوس یا Reverse Image Search" جهت پیدا کردن بلاگ هایی که از اینفو گرافیک شما استفاده کرده اما موافق شما نیستند و به شما اشاره ای نکردند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس تصاویر گوگل یا Tineye استفاده کنید. (در این سرویس ها با آپلود یک عکس می توانید وب سایت هایی که آن عکس را استفاده کرده اند بیابید)


6- ویدئوها و مطالب سایت‌های معتبر در زمینه کاری خودتان را نقل‌قول کنید

بسیاری از تأثیرگذاران و متخصصان از صنایع مختلف، از ویدئوها (ویدئوهای تبلیغاتی، ویدئوهای معرفی محصولات و آموزش های تخصصی ، ویدئوهای آموزشی عمومی و ...) جهت ایجاد ارتباط و پیام‌های برندشان استفاده می‌کنند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: چطور محتوایی بنویسیم که افراد واقعاً آن را بخوانند


اگر شما ویدئوهایی که در مورد صنعت کاری شما می‌باشد را از وب سایت‌های معتبر و تأثیرگذار یا به اصطلاح Influencers در وب سایت خودتان نقل قول کرده و منتشر کنید، می‌توانید به مزیت‌های زیادی دست پیدا کنید. از جمله:

  • این روش به شما این امکان را می‌دهد تا یک مطلب لینک پذیر (Linkable) ایجاد کنید.
  • به شما کمک می‌کند تا به اهداف پیش رویتان نزدیک تر شوید. این کار باعث می‌شود تا شما راحت تر بتوانید با مشتریان و کاربران وب سایت خود ارتباط برقرار کنید.
  • می‌توانید مستقیماً از آن‌ها لینک دریافت کنید و ممکن است مطالب و متون نوشته شده شما هم به اشتراک گذاشته شود.

چیزی که باعث می‌شود این استراتژی با دوام باشد این است که ویدئوها، به عنوان پلتفورمی برای تجارت آنلاین شناخته شده‌اند و به خوبی برای کاربران و کارفرمایان مفید واقع شده‌اند. این یعنی این روش به صورت مستمر تکرار خواهد شد.

7- مشارکت‌های مطالب (محتوا) به‌طور منظم و مرتبط

همان‌طور که چندین بار هم تکرار شد، مشارکت مطالب به صورت منظم در سایت‌هایی که در زمینه کاری شما هستند بسیار بهتر از این است که لینک مطلب خود را در هزاران وبلاگ معمولی و متوسط آن‌هم به صورت وبلاگ نویسی مهمان یا Guest Blogging قرار دهید.

شما می توانید در تولید محتوای وب سایت های همکار خود کمک کنید و فقط به ریپورتاژ آگهی و قرار دادن لینک های پولی قانع نباشید. موضوع مهم این است که تولید محتوا و مشارکت در محتوا هر دو می توانند به شما کمک زیادی در لینک سازی بکنند اما مشارکت در محتوای سایت های مرتبط و انتشار آن می تواند شما را به بازارهای جدیدی هدایت کند.

همچنین می توانید مقالات خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط با کار خودتان نیز بنویسید، شما می توانید به طور مستقیم در لینکدین خود مقاله بنویسید و آن را با افرادی که به حوزه فعالیت شما علاقه مند هستند به اشتراک بگذارید.


8- صفحات پروفایل در شبکه های اجتماعی

صفحات پروفایل یا به فارسی نمایه صفحاتی حاوی مقداری کم و مختصر از اطلاعات مربوط به مشخصات شخصی شما و وبلاگ یا وب سایت شما می‌باشد. استفاده از صفحات پروفایل برای جذب لینک به سایت شما راه مناسبی است.

صفحات پروفایل اگرچه در ظاهر ساده و بی‌آلایش هستند اما اگر بتوانید آن‌ها را در مقابل دیدگان قرار دهید، بازدید خوبی کسب خواهید کرد. معمولاً برای ارزش بخشیدن به یک صفحه پروفایل سعی به افزایش و تقویت ارزش لینک اصلی آن می‌کنند. در لیست زیر به برخی از مهم‌ترین روش‌های جلب بازدیدکننده به پروفایل شما اشاره شده است:

  • به‌روز نگه‌داشتن و قرار دادن صفحه پروفایل در حالت فعل و انفعالات با ارسال خبرهای جدید و ...
  • یک مطلب خواندنی به صورت ناقص بگذارید و از بازدید کننده‌ها برای بازدید از صفحات شبکه‌های اجتماعی و خود سایت شما جهت دستیابی به اطلاعات تکمیلی و ... دعوت به عمل بیاورید.
  • در نظرات بلاگ ها یا سایت‌ها، لینک پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را درج کنید.
  • از Follower های خودتان درخواست کنید تا شما را در شبکه‌های دیگر نیز دنبال کنند.

9- یک سایت خواندنی و جذاب بسازید

شاید راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تبدیل‌شدن به یک مرجع برای لینک‌های ورودی و خارجی این است که به یک سایت خواندنی تبدیل شوید. مخصوصاً اگر صاحبان سایت‌های همکار نیز به خواندن مقالات و مطالب شما علاقه نشان دهند. این که بتوانید به چنین چیزی برسید آسان نیست و نیاز به وقت و تلاش دارد.

برای تولید محتوای جذاب این مقاله را نیز بخوانید: 3 نکته مهم در ایجاد محتوای جذاب


تعدادی از استراتژی‌های کارآمد برای توسعه بخشیدن به مطالب و خواندنی کردن آن‌ها:
مطالب همیشه مفید و به اصطلاح Evergreen بسازید. در این صورت می‌توانید به صورت مداوم خوانندگان جدیدی از طریق لینک‌ها یا موتورهای جستجو دریافت کنید. اگر این رویه را ادامه دهید ممکن است بازدید کنندگان جدید شما به بازدید کنندگان ثابت تبدیل شوند.
از نظم و ترتیب در انتشار مقاله‌ها و مطالبتان استفاده کنید. طوری تنظیم کنید که در هفته یا در ماه تعدادی مطلب قرار دهید و با این کار باعث شوید که کاربران سایت شما را پی در پی بررسی کنند تا مطالب جدیدتان را ببینند.
در مطالبتان، هر بار گروه خاصی را هدف بگیرید تا هم متنوع باشید هم اینکه بازدید کنندگان جدید برای دیدن مطالب شما بیایند. با این کار اشتراک پذیر بودن مطالب خود را نیز افزایش می‌دهید.

امتیاز شما به این مطلب

تعداد امتیازها: 11

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 301 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 8:08

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 8:08

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 295 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 8:08

تکنیک‌ها و روش‌های مختلف در ساخت لینک‌ها برای یک وب سایت طی مدت انقلاب موتورهای جستجو تکامل یافته است. چیزی که مشخص است این است که با گسترش و پیشرفت تکنولوژی‌های جستجو، به همان مقدار هم رقابت در این زمینه زیادتر شده است. این رقابت‌ها باعث ایجاد بسیاری از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خلاقانه و پیشرفته در ساخت لینک‌ها شده است.


اگرچه این پیشرفت‌ها نباید به معنی نادیده گرفتن روش های پایه و اولیه باشد. در واقع بهتر است تکنیک‌های پیشرفته را در کنار اصول اولیه رعایت کنیم تا به بهترین جواب برسیم. می‌توان این دو را تلفیق تجربه قدیمی و صنعت مدرن دانست.
خوب حال باید دید چه چیزی در این میان تغییر کرده است؟


یکی از نکات بارز در زمینه سئو این است که موتورهای جستجو هرروز باهوش تر و مجهز تر می‌شوند و حرکت گام به گام با این صنعت لازمه پیروزی در معتبر شدن و کسب رتبه بهتر می‌باشد. امروزه موتورهای جستجو به مراتب هوشمند تر از آن چیزی هستند که قبلاً بوده‌اند.

طی مدت زمانی که موتورهای جستجو در سال‌های اخیر فعالیت خود را افزایش داده‌اند، متخصصان سئو هم شروع به تحقیقات بیشتری کرده‌اند. نتایج متخصصان سئو اغلب به صورت محرمانه هستند اما برخی از اصول مهم کشف شده به صورت تقریباً نایاب و نادر منتشر شده‌اند.

لینک‌ها، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات هستند. این مورد ثابت شده است که لینک‌ها دیگر یک بخش معمولی از سئو نیستند. توانایی لینک‌ها در محبوب کردن، کسب اعتبار و بازدید کننده‌های بیشتر می‌باشد. در ادمه به بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های لینک‌ها اشاره می‌کنیم.

مهترین ویژگی های لینک ها

1- ساختار لینک‌ها یا Link Building یک ابزار کارآمد برای نام تجاری (برند) شما خواهد بود.
2- لینک‌هایی که بتوانند مقدار قابل‌توجهی از بازدید کننده‌های مرتبط یا به اصطلاح Relevant Visitors را به ارمغان بیاورند از ارزش بالایی برخوردار هستند.
3- لینک‌ها به صورت مستقیم بر روی رتبه‌بندی‌های موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند، همچنین به سایت‌های مختلف این امکان را می‌دهند تا بتوانند اهداف مورد نظر مشتریان یا بازدیدکننده‌هایشان را متوجه شده و روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. در واقع لینک‌ها و آمارهای استقبال از آنها خواسته‌های بازدید کننده‌ها و مشتریان شما را مشخص کرده و به اطلاعتان می‌رسانند.


در حال حاضر جستجوها به معیارهای بازاریابی بیشتر از پیش متکی هستند. یعنی دیگر مانند گذشته فقط بهینه سازی سایت و چند لینک ساده کارساز نخواهد بود.

در این مقاله که توسط سایت مدیر وب منتشر شده است به تعدادی از متدها و روش‌هایی که می‌توانند به شما در ساخت لینک‌ های با ثبات کمک کنند خواهیم پرداخت.
شایان ذکر است روشهای گفته شده کاملا از منابع معتبر و افراد با تجربه در این زمینه جمع آوری شده است و با سعی و خطا نتایج آنها نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

لینک سازی یا ساخت بک لینک برای سایت

1- به دیگران لینک دهید

سعی کنید به سایت‌های دیگران (به ویژه سایت‌های دارای اعتبار) لینک بدهید یا به کار و فعالیت دیگران اشاره کنید. به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند. لینک دادن و یا اشاره به این سایت‌ها می‌تواند قابلیت لینک دهی سایت شما را بالا ببرد و سایت شما را به عنوان مرجعی معتبر و مطمئن معرفی کند.


توجه به نکات زیر می‌تواند راهنمای مناسبی برای پیشرفت در این مورد باشد:
از دنبالک (Trackbacks) استفاده کنید: ترک بک‌ها در واقع سیگنال‌ها و روش‌هایی برای دریافت ترافیک پس از ارسال آن‌ها می‌باشد. زمانی که شما بر روی لینک‌های ورودی خود کار کنید، اگر آن را مطابق با استانداردها ایجاد کرده باشید و به منابع معتبر لینک داده باشید، اطلاعات ارسالی شما به شکلی دیگر برای سایت شما برگشته می‌شوند و این یعنی ترافیک بیشتر و در نتیجه بازدید بیشتر و رتبه بهتر برای شما. موتورهای جستجو از ترک بک‌ها به عنوان علائم مطمئن استفاده می‌کنند.


اقدام به انجام عمل متقابل کنید: اگر به فکر آینده و دورنمای سایت خود هستید بهتر است زمینه‌های استحکام آن را از همین الان فراهم کنید. یکی از بهترین روش‌های کاربردی در این زمینه هدف قرار دادن مهره‌های کلیدی و مؤثر می‌باشد. برای این که بتوانید تأثیر کافی را بگذارید باید مطالب و محتوای مناسب ارائه کنید. در این صورت این مطالب تا مدت‌ها برای شما اعتبار کسب می‌کنند و در آینده باعث جذب هر چه بیشتر لینک به مطلب و سایت شما می‌شوند.


از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید: خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که لینک‌های شبکه‌های اجتماعی یا Social Links آینده ساختار لینک‌ها هستند. کسانی که مطالبشان را منتشر می‌کنند مایل هستن تا مطلب خود را به اشتراک بگذارند. مخصوصاً اگر این مطالب دارای ارزش بالایی بوده و زحمت زیادی برای نگارش آن‌ها کشیده شده است.

یکی از فاکتورهای موتورهای جستجو هم اهمیت دادن به صفحات محبوب و مطالب محبوب در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.


همچنین برای تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید مطالب محبوب‌تر و متدهای مطلب نویسی سایت های موفق را الگو قرار دهید. در زیر به بعضی از سبک‌های مطالب محبوب اشاره شده است:

  • مصاحبه‌های گروهی یا فردی
  • ایجاد یک لیست از بهترین برندهای جهانی
  • ایجاد یک لیست از بهترین برندهای متخصص در زمینه کاری شما
  • انتشار مطالبی مبنی بر مصاحبه‌ها و بررسی‌های اختصاصی شما از برندهای برتر و نوشتن مطالب و معرفی کمپانی‌ها، محصولات یا سرویس‌های آن‌ها
  • شرح دادن و توصیف ایدئولوژی‌های برندها و کمپانی‌ها و نقد و موافقت با آن‌ها
  • ترتیب دادن و اولویت‌دهی به مطالب محبوب‌تر
  • ساخت لیست برترین ها در زمینه کاری تان (10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 94)


2- با مردم (کاربران و یا وب سایت‌های همکار) در ارتباط باشید

ایجاد ارتباط، یکی از حیاتی‌ترین اصولی است که در تجارت امروزی باید رعایت شود. چرا که هر نوع تجارتی با گفتگو و صحبت شروع می‌شود. پس تأثیر اولیه و پیش‌زمینه این صحبت باید فراهم‌شده باشد.
از طرف دیگر، در تجارت آنلاین، شرایط می‌تواند بهتر باشد. اینترنت ارتباطات مردم را آسان‌تر کرده است. شما می‌توانید از این مزیت تمام استفاده را ببرید. می‌توانید با دیگر وب سایت‌های مشابه یا همکار صحبت کرده، مشورت بگیرید و از ایده‌های مختلف آن‌ها درس بگیرید.
راه‌های زیادی در اینترنت برای ایجاد ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آن‌ها وجود دارد. همچنین از این روش‌ها می‌توان برای لینک‌های خروجی و ورودی مؤثر هم استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • بخش نظرات وبلاگ‌ها و سایت‌ها
  • انجمن‌ها (فروم ها)
  • بخش سؤال و جواب‌های رایج (FAQ)
  • دعوت به پیوستن اعضاء و کاربران به شبکه‌های اجتماعی شما
  • توسعه دادن ارتباط‌ها از طریق Email

ایجاد ارتباط صحیح با سایت‌های دیگر یا بازدید کنندگان به شما کمک می‌کند تا فرصت بهتری برای گسترش و به اشتراک گذاری مطالبتان پیدا کنید. شما می‌توانید با سایت‌های دیگر یا کاربران سایت خود یک اتحاد تشکیل داده و اهداف مشترکی را دنبال کنید. مسلماً در این صورت فعالیت‌های شما بیشتر و بیشتر گسترش پیدا می‌کنند. حتی می‌توانید با همکاران (وب سایت‌های دیگر) تبادل نظر و تبادل ایده کنید. هر چه بیشتر تبادل اطلاعات و ایده داشته باشید، فرصت بیشتری هم برای جذب لینک‌ها خواهید داشت.

3- به گروه‌های فعال در زمینه کاری خودتان بپیوندید

در دهه اخیر اینترنت پیشرفت بسیار زیادی داشته و می‌توان گفت که هیچ صنعت و برندی نیست که جایی در وب نداشته باشد تا علاقه‌مندان به این صنعت‌ها و برندها بتوانند در آن به مشارکت و گفتگو با یکدیگر بپردازند.
ایجاد چنین مکانی برای حضور پررنگ هواداران، مشتریان، بازدید کنندگان عادی و حتی همکاران شما باعث می‌شود تا نام برند تجاری شما بر سر زبان‌ها بی افتد. بنابراین این محبوبیت رو به افزایش بدون شک موقعیت‌های مناسبی برای تبدیل سایت شما به یک سایت لینک پذیر فراهم می‌کند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: 15 نکته برای افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی

4- مطالب خود را به جز سایت خودتان در سایت‌های محبوب و لینک پذیر منتشر کنید

خیلی از وب سایت‌های معروف و پربازدید بزرگ وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها مطلب انتشار دهید. برای این کار ابتدا باید زمینه کاری خود را به خوبی بررسی کرده و ببینید چه مراجع معتبری در این زمینه فعالیت می‌کنند. سپس مطالب با کیفیت خود را همراه با لینک منبع خودتان در این سایت‌ها منتشر کنید. اغلب، این سایت‌ها بخشی با عنوان بلاگ برای انتشار مقاله‌ها در نظر می‌گیرند. این انتشار مطالب برای این سایت‌ها نیز مفید خواهد بود چرا که بار علمی آن‌ها را افزایش خواهد داد.
این نوع مطلب گذاری که نوعی اشتراک گذاری مطالب است، می‌تواند به راحتی شما را با دیگر منتشر کنندگان مطالب ارتباط دهد. این ارتباط شما را به لینک‌های بیشتر می‌رساند و به همان مقدار شانس بیشتر برای دیده شدن توسط کاربران یا مشتریان نیز در انتظار شما خواهد بود.

دانلود کنید: ویدیوی آموزشی رایگان 10 شبکه اجتماعی که حتما باید در آن حضور داشته باشید

5- برای مطالب سایتتان هدف‌های جدید تعیین کنید و آن‌ها را دوباره بازبینی کنید

مطالب سایت خود را مطابق با استانداردهای جدید لینک دهی به‌روز کنید و آن‌ها را بازبینی کنید. همچنین سعی کنید مطالب سایت خود را در فرمت‌های جدید، یعنی به شکل‌های مختلف معرفی و عرضه کنید. هدف شما از این کار نباید صرفاً کپی کردن کل مطلب باشد، بلکه محتوای مطالبتان را به کمک سایت‌های مختلف و ابزارهای گوناگون به اشکال متعدد تغییر حالت دهید تا با این کار لینک‌های بسیار بیشتری جذب کنید.


برخی از فرمت هایی که می توانید مطالب خود را به شکل جدید منتشر کنید به شرح زیر است:

ارائه به صورت اسلاید یا Slide Presentation
ارائه محتوای یک مطلب به صورت تصاویر اسلاید می‌تواند بسیار مناسب باشد و محتوای مطلب شما را خیلی بیشتر از پیش به اشتراک بگذارد. در این زمینه، سایت‌های زیادی هستند که چنین امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
یکی از معتبرترین یا شاید بهتر است بگوییم معتبرترین سایت در این زمینه، سایت Slideshare می‌باشد. با کمک ابزار کاربردی این سایت می‌توانید تصاویر و یا متون خود را در قالب عکس‌هایی کم حجم اما با کیفیت به صورت اسلایدشو به نمایش بگذارید.
از این روش بیشتر برای ارائه تحقیقات و مقاله‌هایی استفاده می‌شود که دارای متون و تصویر هستند. همچنین این ابزار برای ارائه اطلاعات به شکل چارت‌ها و جداول نیز فوق‌العاده است. بعد از اینکه اسلاید خود را تکمیل کردید می‌توانید با یک کد HTML ساده آن را در مطالب خود یا سایت‌های دیگر به نمایش در بیاورید. این اسلایدر در جعبه ای کوچک به همراه دکمه‌های عقب و جلو قرار گرفته است.


ویدئوهای آموزشی
تبدیل مقاله‌ها به فرمت‌های ویدئویی نیز یکی از روش‌های جذب بازدید زیاد است. ویدئوها به خاطر اینکه مثل متن‌ها ساده و شاید خسته کننده نیستند، می‌توانند جذابیت زیادتری داشته باشند.
سایت‌های آپلود و پخش ویدئوی آنلاین زیادی هم وجود دارد که Youtube، Vimeo و سایت های ایرانی آپارات و نماشا از جمله این سایت‌ها هستند. خیلی از متخصصان زمینه سئو پیشنهاد می‌کنند که از روش ویدئوهای آنلاین استفاده کنید. ویدئوهای آپلود شده توسط شما، به ویژه اگر توسط سرویس یوتیوب آپلود شده باشند، شانس خیلی بیشتری برای قرارگیری در موقعیت‌های مناسب نتایج جستجوهای موتورهای جستجو دارند. شاید از 100% یک مقاله مشترک یا یک موضوع مشترک، حداقل 80 الی 90% سایت‌ها آن مقاله یا موضوع را به صورت متنی منتشر می‌کنند. پس اگر شما این مقاله را به صورت ویدئویی نیز ارائه کرده باشید، در جستجوهای موتورهای جستجو در تب Videos بدون شک در رتبه خیلی عالی‌تری قرار خواهید گرفت. دقت به این نکته می‌تواند مشوق خوبی برای این کار باشد.

اگر شما هم کاربر قدیمی مدیر وب باشید و یا اگر در شبکه های اجتماعی ما نیز عضو باشید می دانید که یکی از مهمترین علت های موفقیت مدیر وب نیز تولید محتوای ویدیویی بوده است. ما با تولید محتوای ویدیویی و بازنشر آن تا حد ممکن در شبکه های اجتماعی توانستیم بازاریابی محتوایی خود را توسعه داده و کاربران زیادی را به سمت سایت جذب کنیم.

قطعا آینده وب ویدیو خواهد بود و شما نیز با تولید ویدویو های جذاب می توانید خیلی سریع از رقبای خود پیشی بگیرید و به جایگاه خود را رشد دهید.

کتاب‌های الکترونیکی یا E-Books
یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای ایجاد ثبات در بازدیدها و پیشرفت در رتبه‌بندی‌ها، ساخت کتاب‌های الکترونیکی یا فایل‌های PDF از محتوای مطالب می‌باشد. اگر می‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو به صورت درازمدت حضور داشته باشید این روش تأثیر زیادی خواهد گذاشت. ساخت کتاب‌های الکترونیکی برای سری پست‌ها یا مطالب پشت سر هم یک وبلاگ یا سایت خیلی مفید می‌باشد. می‌توانید با این کار چندین پست یا مطلب را در یک کتاب الکترونیکی ادغام کنید و هر بار مطلب جدیدی منتشر کردید، آن مطلب را هم به کتاب الکترونیکی اضافه کنید.

داده نمایی یا Infographic
داده نمایی یا Infographic یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرکاربرد و تأثیرگذار در گسترش و به اشتراک گذاری مطالب است. اگر با اینفو گرافیک آشنا نیستید، به صورت خیلی خلاصه باید بگوییم که ارائه اطلاعات به صورت عکس (تصویری) Infographic یا داده نمایی نامیده می‌شود.
معمولاً در اینفو گرافی‌ها از تصاویر فانتزی و کارتونی استفاده می‌شود و کمتر از عکس‌های واقعی بهره گرفته می‌شود. شما در اینفو گرافی می‌توانید چکیده خالص یک مطلب (اغلب مطلب‌ها یا مقاله‌های آموزشی) را به صورت تصاویر درآورده و به اشتراک بگذارید. تجربه و نتایج ثبت شده نشان می‌دهد که کاربران در قشرهای مختلف از این نوع مطالعه و مشاهده مطالب به مراتب لذت بیشتری می‌برند. همچنین فراموش نکنید که به اشتراک گذاری اینفو گرافی‌ها نیز خیلی آسان‌تر خواهد بود.
از اینفو گرافیک همچنین جهت نشان دادن آمار و ارقام به صورت چارت بهره گرفته می‌شود.


شما می‌توانید اینفو گرافیک خود را در سایت‌های میزبانی اینفو گرافیک‌ها ارسال کنید. برخی از این سایت‌ها:
http://visualoop.tumblr.com
http://dailyinfographic.com
http://iheartinfographics.tumblr.com
http://infographic.co.za
http://infographicsbin.tumblr.com
http://infographicsite.com
http://infographipedia.com
http://infographr.tumblr.com
http://submitinfographics.com
http://theinfographics.blogspot.com
http://videoinfographic.com/submit-infographic
http://visual.ly
http://www.bestinfographics.co.uk
http://www.bestinfographics.info
http://www.cloudinfographics.com
http://www.infographicas.com
http://www.infographicgallery.com
http://www.infographicpost.com
http://www.infographicsarchive.com
http://www.infographicsshowcase.com
http://www.pureinfographics.com
http://www.omginfographics.com
http://www.coolinfographics.com
http://chartpo.org

 

چند نکته برای نتیجه گرفتن بهتر از اینفو گرافیک:

بازدیدکنندگان سایت خود را تشویق کنید تا از اینفو گرافی شما استفاده کنند. برای این کار می‌توانید کد Embed مربوط به اینفو گرافی خود را به آن‌ها ارائه کنید.
بعد از تکمیل پروژه اینفو گرافی خودتان، ابتدا آن را در سایت‌ها یا وبلاگ‌های پربازدید و مرتبط با زمینه کاری خودتان قرار دهید تا مطمئن شوید توسط مشتریان مورد نظر شما (مشتریان هدف شما) دیده می‌شود.
ارزش و اعتبار اینفو گرافی خود را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. برای این کار می‌توانید آن را در مطالب مختلف سایت خودتان یا بلاگ های دیگران به اشتراک بگذارید.
از "جستجوی تصاویر معکوس یا Reverse Image Search" جهت پیدا کردن بلاگ هایی که از اینفو گرافیک شما استفاده کرده اما موافق شما نیستند و به شما اشاره ای نکردند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس تصاویر گوگل یا Tineye استفاده کنید. (در این سرویس ها با آپلود یک عکس می توانید وب سایت هایی که آن عکس را استفاده کرده اند بیابید)


6- ویدئوها و مطالب سایت‌های معتبر در زمینه کاری خودتان را نقل‌قول کنید

بسیاری از تأثیرگذاران و متخصصان از صنایع مختلف، از ویدئوها (ویدئوهای تبلیغاتی، ویدئوهای معرفی محصولات و آموزش های تخصصی ، ویدئوهای آموزشی عمومی و ...) جهت ایجاد ارتباط و پیام‌های برندشان استفاده می‌کنند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: چطور محتوایی بنویسیم که افراد واقعاً آن را بخوانند


اگر شما ویدئوهایی که در مورد صنعت کاری شما می‌باشد را از وب سایت‌های معتبر و تأثیرگذار یا به اصطلاح Influencers در وب سایت خودتان نقل قول کرده و منتشر کنید، می‌توانید به مزیت‌های زیادی دست پیدا کنید. از جمله:

  • این روش به شما این امکان را می‌دهد تا یک مطلب لینک پذیر (Linkable) ایجاد کنید.
  • به شما کمک می‌کند تا به اهداف پیش رویتان نزدیک تر شوید. این کار باعث می‌شود تا شما راحت تر بتوانید با مشتریان و کاربران وب سایت خود ارتباط برقرار کنید.
  • می‌توانید مستقیماً از آن‌ها لینک دریافت کنید و ممکن است مطالب و متون نوشته شده شما هم به اشتراک گذاشته شود.

چیزی که باعث می‌شود این استراتژی با دوام باشد این است که ویدئوها، به عنوان پلتفورمی برای تجارت آنلاین شناخته شده‌اند و به خوبی برای کاربران و کارفرمایان مفید واقع شده‌اند. این یعنی این روش به صورت مستمر تکرار خواهد شد.

7- مشارکت‌های مطالب (محتوا) به‌طور منظم و مرتبط

همان‌طور که چندین بار هم تکرار شد، مشارکت مطالب به صورت منظم در سایت‌هایی که در زمینه کاری شما هستند بسیار بهتر از این است که لینک مطلب خود را در هزاران وبلاگ معمولی و متوسط آن‌هم به صورت وبلاگ نویسی مهمان یا Guest Blogging قرار دهید.

شما می توانید در تولید محتوای وب سایت های همکار خود کمک کنید و فقط به ریپورتاژ آگهی و قرار دادن لینک های پولی قانع نباشید. موضوع مهم این است که تولید محتوا و مشارکت در محتوا هر دو می توانند به شما کمک زیادی در لینک سازی بکنند اما مشارکت در محتوای سایت های مرتبط و انتشار آن می تواند شما را به بازارهای جدیدی هدایت کند.

همچنین می توانید مقالات خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط با کار خودتان نیز بنویسید، شما می توانید به طور مستقیم در لینکدین خود مقاله بنویسید و آن را با افرادی که به حوزه فعالیت شما علاقه مند هستند به اشتراک بگذارید.


8- صفحات پروفایل در شبکه های اجتماعی

صفحات پروفایل یا به فارسی نمایه صفحاتی حاوی مقداری کم و مختصر از اطلاعات مربوط به مشخصات شخصی شما و وبلاگ یا وب سایت شما می‌باشد. استفاده از صفحات پروفایل برای جذب لینک به سایت شما راه مناسبی است.

صفحات پروفایل اگرچه در ظاهر ساده و بی‌آلایش هستند اما اگر بتوانید آن‌ها را در مقابل دیدگان قرار دهید، بازدید خوبی کسب خواهید کرد. معمولاً برای ارزش بخشیدن به یک صفحه پروفایل سعی به افزایش و تقویت ارزش لینک اصلی آن می‌کنند. در لیست زیر به برخی از مهم‌ترین روش‌های جلب بازدیدکننده به پروفایل شما اشاره شده است:

  • به‌روز نگه‌داشتن و قرار دادن صفحه پروفایل در حالت فعل و انفعالات با ارسال خبرهای جدید و ...
  • یک مطلب خواندنی به صورت ناقص بگذارید و از بازدید کننده‌ها برای بازدید از صفحات شبکه‌های اجتماعی و خود سایت شما جهت دستیابی به اطلاعات تکمیلی و ... دعوت به عمل بیاورید.
  • در نظرات بلاگ ها یا سایت‌ها، لینک پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را درج کنید.
  • از Follower های خودتان درخواست کنید تا شما را در شبکه‌های دیگر نیز دنبال کنند.

9- یک سایت خواندنی و جذاب بسازید

شاید راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تبدیل‌شدن به یک مرجع برای لینک‌های ورودی و خارجی این است که به یک سایت خواندنی تبدیل شوید. مخصوصاً اگر صاحبان سایت‌های همکار نیز به خواندن مقالات و مطالب شما علاقه نشان دهند. این که بتوانید به چنین چیزی برسید آسان نیست و نیاز به وقت و تلاش دارد.

برای تولید محتوای جذاب این مقاله را نیز بخوانید: 3 نکته مهم در ایجاد محتوای جذاب


تعدادی از استراتژی‌های کارآمد برای توسعه بخشیدن به مطالب و خواندنی کردن آن‌ها:
مطالب همیشه مفید و به اصطلاح Evergreen بسازید. در این صورت می‌توانید به صورت مداوم خوانندگان جدیدی از طریق لینک‌ها یا موتورهای جستجو دریافت کنید. اگر این رویه را ادامه دهید ممکن است بازدید کنندگان جدید شما به بازدید کنندگان ثابت تبدیل شوند.
از نظم و ترتیب در انتشار مقاله‌ها و مطالبتان استفاده کنید. طوری تنظیم کنید که در هفته یا در ماه تعدادی مطلب قرار دهید و با این کار باعث شوید که کاربران سایت شما را پی در پی بررسی کنند تا مطالب جدیدتان را ببینند.
در مطالبتان، هر بار گروه خاصی را هدف بگیرید تا هم متنوع باشید هم اینکه بازدید کنندگان جدید برای دیدن مطالب شما بیایند. با این کار اشتراک پذیر بودن مطالب خود را نیز افزایش می‌دهید.

امتیاز شما به این مطلب

تعداد امتیازها: 5

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 286 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 5:17

مدتی است که سرویس های جذاب مبتنی بر مکان در ایران راه اندازی شده است و یکی از بهترین آنها درخواست تاکسی در محل شما می باشد.

سرویس های مبتنی بر مکان کاربر همیشه جذابیت خاص خود را داشته اند و بنا به ماهیت خود نیاز به داشتن اپلیکیشن موبایل برای یافتن محل دقیق کاربر دارند.

معرفی سرویس های آنلاین مبتنی بر مکان:

سرویس های مبتنی بر مکان با توجه به مکان کنونی فرد امکاناتی را برای آن فرد فراهم می کنند، از معروفترین این سرویس ها می توان به سایت های Foursquare  و Yelp اشاره کرد که سرویس های گردشگری آنلاین هستند و با توجه به جایگاه شما در نقشه نزدیکترین مراکز عمومی، تفریحی، رستوران ها و… را به شما پیشنهاد می دهند.

برای اینکه بدانید این سرویس ها چقدر در جهان جذاب هستند بهتر است که بدانید درآمد کمپانی Yelp تا کنون 550 میلیون دلار بوده است و درآمد کمپانی  Foursquare نیز 45 میلیون دلار بوده است.
کمپانی Yelp که در این حوزه حرف اول را در جهان می زند فقط تا سال 2015 توانست 550 میلیون دلار از اپلیکیشن خود درآمد کسب کند و 3850 کارمند دارد.
اگر شما این اپلیکیشن که مثال خوبی از سرویس های مبتنی بر مکان است را به روی گوشی خود نصب کنید و به عنوان مثال به محلی خاص در هلند یا فرانسه یا هر کشوری که تمایل دارید بروید، می توانید به راحتی هتل پیدا کنید و رزرو کنید و مکان های دیدنی آن منطقه را بیابید و به بهترین فروشگاه ها و رستوران ها با توجه به نظرات مردم دیگر مراجعه کنید و از سفر خود لذت ببرید.
البته مدتی است شرکت ایرانی پیک برتر نیز نسخه ایرانی این سرویس را که می توان به آن رتبه خوبی هم داد راه اندازی کرده است.

در نهایت می توان این نوع سرویس ها را با توجه به سفارشی سازی آنها مبتنی بر مکان یک سرویس فوق العاده دانست که با استقبال بسیار زیادی در سراسر جهان روبرو شده است.

معرفی سروس های تاکسی آنلاین Snapp و Tap30


سرویس تاکسی آنلاین اسنپ Snapp:

قبل از هر چیز بهتر است معرفی کوتاه و تقریبا کامل اسنپ که در سایت آن منتشر شده است را با هم بخوانیم:

دنبال یک راه ساده و سریع برای درخواست خودرو هستید؟ اسنپ را از دست ندهید. با اپلیکیشن اسنپ شما تمامی رانندگان اطرافتان را به صورت زنده می‌بینید. فقط کافیست مبدا و مقصدتان را مشخص کرده و درخواست اسنپ دهید تا نزدیک‌ترین خودرو شما را تا مقصد همراهی کند. به وسیله پرداخت آنلاین و اعتباری دیگر نیازی به پول نقد نیست و شما به راحتی می‌توانید هزینه سفر خود را از طریق کارت اعتباری و افزایش اعتبار حساب کاربری خود پرداخت کنید.

ما در اسنپ با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل هم شما را تنها نخواهیم گذاشت و تمامی سوالاتتان در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود. در حال حاضر اسنپ فقط در شهر تهران فعال است.


همانطور که مشخص است این سرویس به شما کمک می کند تا با نصب یک برنامه به روی موبایل تان،‌ موقعیت خود را مشخص کنید و تاکسی های اطراف خود را برای رسیدن به مقصد فراخوانی کنید. شما می توانید مبلغ سفر را آنلاین پرداخت کنید و یا به صورت عادی به راننده پرداخت خود را انجام دهید.

اسنپ نیز یکی دیگر از سرویس های شرکت راکت اینترنت (بامیلو) است و در ابتدای کار خود با برند تاکسی یاب شروع به کار کرد اما بعد از مدتی با ایجاد مشکلاتی که در مسیر تاکسیرانی ایجاد شد نام این سرویس تغییر کرد و اکنون با نام اسنپ فعالیت خود را ادامه می دهند.

استفاده از اسنپ در شرایط کنونی بسیار به صرفه است و شما قبل از درخواست سفر می توانید با انتخاب مبدا و مقصد هزینه دقیق سفر خودتان را مشاهده نمایید.

 

در تصویر متحرک زیر می توانید تجربه کار با نرم افزار اسنپ را مشاهده نمایید:

اسنپ


سرویس تاکسی آنلاین Tap30:

اخیرا سرویس جدید با نام Tap30 راه اندازی شده است که هنوز هویت صاحبان آن به طور دقیق مشخص نیست! تنها اطلاعاتی که توانستیم از این شرکت بدست آوریم عکسی بود که در صفحه درباره ما وب سایت این شرکت منتشر شده بود و محیط کار آنها را نمایش می داد.

محیط کار شرکت تاکسی آنلاین tap30


این سرویس خیلی سریع توانست رشد کند و به رقیبی جدی برای اسنپ تبدیل شود، با اینکه راه اندازی چنین کسب و کارهای اینترنتی بزرگی کار ساده ای نیست اما شاهد آن هستیم که در بستر کنونی ایران چقدر سریع این موضوع در حال رخ دادن است.
سرویس تاکسی Tap30 چیز بیشتری از اسنپ ندارد و دقیقا یک نسخه دیگر از همان سرویس است و هنوز جای کار دارد تا ببینیم می تواند به جایگاه اسنپ برسد یا خیر؟!


خوشبختانه هر دو سرویس اسنپ Snapp و تپ 30 Tap30 برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس نرم افزارهای خوبی را پیاده سازی کرده اند که کار با آنها لذت بخش است، اما با توجه به سابقه بیشتر اسنپ و بروز رسانی های انجام شده آن شما تجربه کاربری بهتری را در نرم افزار اسنپ خواهید داشت.


داستان سفر با اسنپ و خوردن دلستر شمس!

وقتی با اسنپ سفر می کنید بعضی وقت ها اتفاق های جالبی رخ می دهد و یکی از آنها دلسترهای خنک شمس است! اسنپ با همکاری شمس به مسافران خود برای مدتی دلستر های خنک شمس می داد و آنها را خوشحال می کرد! علت این موضوع را هرگز متوجه نشدیم اما افراد زیادی با این دلستر ها عکس می گرفتند و در شبکه اجتماعی خود منتشر می کردند و اینکه یک دلستر مجانی خنک می خوردند خوشحال بودند. راستی راننده ها در باز کن هم داشتند!

اسنپ و دلستر شمس


تجربه شخصی استفاده از سرویس تاکسی یاب اسنپ:

من به شخصه بارها با اسنپ سفر کردم و می توانم بگویم تا حد مطلوبی از سفرهای شهری خودم رضایت دارم. بعد از هر سفر می توان به راننده امتیاز داد و اگر امتیاز کمی بدهیم معمولا پشتیبانی تماس گرفته و پیگیری می کند.
وقتی هوا گرم شد مبلغ سفر ها کمی بیشتر شد اما قول کولر زدن در سفر نیز داده شد که بعضی راننده ها رعایت و بعضی دیگر نیز رعایت نکردند، البته معمولا رعایت می شود زیرا از امتیاز پایین گرفتن نگران هستند.

  • تجربه های سفر من با اسنپ رضایت بخش بوده است و خیلی مشتاق هستم تجربه ای با Tap30 نیز داشته باشم و آن را با شما به اشتراک بگذارم.
  • نتیجه ای که من از سفر با اسنپ کسب کرده ام در مقایسه با سرویس های آژانس عادی به شرح زیر است:
  • قیمت های منطقی و پایین تر از آژانس
  • مشخص بودن دقیق مقصد و زیاد نشدن کرایه در میان راه
  • پاسخگویی سریع راننده ها به درخواست های مشتریان
  • راننده های اسنپ بسیار با ادب هستند و برخورد بهتری نسبت به رانندگان آژانس دارند
  • اجازه صحبت با موبایل در مسیر را بدون مشکل دارید
  • در صورت درخواست تغییر مسیر ناگهانی در میان راه فورا پشتیبانی رسیدگی می کند
  • شما با یک شرکت طرف هستید نه یک راننده پس می توانید توقع بیشتری داشته باشید

دانلود نرم افزار اسنپ و Tap30:

برای دانلود نرم افزار های این دو کمپانی رقیب می توانید به مارکت های اپل و اندروید مراجعه نمایید و یا با ورود به سایت این شرکت اقدام به دانلود نرم افزار متناسب با تلفن همراه خود نمایید:

مشاهده سایت اسنپ

دانلود نرم افزار اسنپ:

دانلود اسنپ از اپل استور     دانلود اسنپ از گوگل پلی     دریافت اسنپ از بازار

مشاهده سایت Tap30

دانلود نرم افزار Tap30:

دانلود Tap30 از اپل استور     دانلود Tap30 از گوگل پلی     دریافت Tap30 از بازار


نتیجه گیری:

در نهایت هر دو سرویس اسنپ و  Tap30 اکنون فقط در تهران فعال هستند و هدف نهایی آنها سرویس دهی به کل کشور است. بسیار از اینکه رقیبی برای اسنپ آمده است خوشحال هستم و همیشه سود اصلی رقابت برای مشتریان خواهد بود. امیدوارم شما هم بتوانید تجربه های خوبی از سفر های شهری با این 2 سرویس داشته باشید.
راستی اگر شما هم تجربه سفر با اسنپ یا Tap30 را دارید در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این مطلب

تعداد امتیازها: 4

کلمات کلیدی :

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 16:14

اگر شما یک وب سایت دارید قطعا در وب سایت شما عکس های بسیاری وجود دارد که هنوز هم می توانید آنها را فشرده تر کنید! ابزارهای بسیاری برای این کار وجود دارند که در این مقاله به معرفی یکی از بهترین آنها خواهیم پرداخت.

چرا باید عکس های وب سایت حجم بهینه داشته باشند؟

یکی از مهمترین شرط های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو سرعت است و از آنجایی که هر وب سایت حتما شامل عکس های بسیاری است با کم شدن حجم آنها سرعت سایت نیز افزایش می یابد.

شما با پایین آوردن حجم عکس های وب سایت خودتان سرعت سایت را برای کاربران خود بالا خواهید برد و از طرفی نیز یک امتیاز مثبت از گوگل دریافت خواهید کرد و در رتبه بندی موتورهای جستجو جایگاه بهتری را کسب خواهید کرد.

همچنین اگر عکس های سایت بهینه سازی شده باشند در سایت های پربازدید در میزان مصرف پهنای باند فضای میزبانی نیز صرفه جویی بسیاری خواهد شد.

چه فرمتی از عکس ها برای انتشار در وب مناسب است؟

معمولا عکس های ثابت وب سایت از فرمت های JPEG و PNG تشکیل شده است زیرا این دو فرمت امکان بهینه سازی بالایی برای انتشار در وب دارند. دقت کنید که کار شما صرفا پایین آوردن حجم عکس نیست! شما باید حجم عکس را طوری بهینه کنید که کیفیت عکس پایدار بماند یا به حد بسیار ناچیزی تغییر کند.
برای این کار می توانید از روشهای مختلفی استفاده کنید، اما دو روش که بیشترین کاربرد را دارند استفاده از فتوشاپ و ابزارهای آنلاین است که در ادامه به توضیح هر دو مورد خواهیم پرداخت.


بهینه سازی عکس های وب سایت با استفاده از فتوشاپ

هر مدیر وب سایتی قطعا می داند که برای فشرده سازی عکس ها در اولین مرحله و بهینه سازی آنها جهت انتشار در وب می تواند از ابزار Save for web در نرم افزار فتوشاپ بهره ببرد.
شما با رفتن به منوی File و انتخاب این گزینه وارد صفحه جدیدی در نرم افزار فتوشاپ خواهید شد که می توانید با انتخاب فرمت و کیفیت عکس مد نظرتان حجم و کیفیت عکس را برای انتشار در وب بهینه کنید. فتوشاپ به شما هر دو فرمت JPEG و PNG را خروجی می دهد و شما می توانید با تنظیم دقیق کیفیت مد نظرتان خروجی نهایی را دریافت کنید.

بهینه سازی عکس های وب سایت با استفاده از ابزار آنلاین

هدف از نوشتن این مقاله آشنا کردن مدیر وب سایت ها با ابزار آنلاین کاهش حجم عکس ها بدون تغییر در کیفیت آن است و در این بخش ابزاری که می خواهیم به آن بپردازیم TinyPNG است.
وب سایت TinyPNG یکی از معروفترین ابزارهای آنلاین برای کاهش حجم عکس های شما جهت انتشار در وب سایت خودتان می باشد.
خوشبختانه وب سایت TinyPNG از فرمت PNG و JPEG پشتیبانی می کند و از هر دو دامنه زیر نیز در دسترس است:
https://tinypng.com
https://tinyjpg.com

نحوه کار با وب سایت TinyPNG

نحوه کار با این وب سایت بسیار ساده و سریع می باشد، شما در اولین نگاه پس از ورود به سایت با یک باکس مواجه خواهید شد که با کلیک به روی آن یا کشیدن عکس های خودتان به روی آن در کمتر از چند ثانیه نسخه بهینه سازی شده عکس های خودتان را دریافت خواهید کرد.
در نهایت به شما میزان درصد فشرده سازی عکس را نیز نشان خواهد داد و می توانید عکس های خود را دانلود یا بروی دراپ باکس تان منتقل کنید.


تجربه شخصی کار با سایت TinyPNG

علت معرفی این وب سایت تجربه بسیار خوبی است که سالها در هنگام کار با این سایت کسب کرده ام، هر زمان که یک عکس PNG با کیفیت احتیاج داشته باشید و نیاز شما طوری باشد که عکس باید بدون داشتن پس زمینه باشد، قطعا مشکل شما حجم بالای عکس خروجی است!
اگر از فتوشاپ استفاده می کنید یا باید فرمت PNG 8 را انتخاب کنید تا کیفیت پایین تر و حجم کمتری داشته باشید و یا باید از PNG 24 استفاده کنید که معمولا کیفیت فوق العاده و حجم بالایی خواهید داشت.
مشکل اصلی در بهینه سازی عکس ها برای انتشار در اینترنت معمولا برای فرمت PNG است و همین موضوع همیشه برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد.
عکس های بدون پس زمینه یا Transparency باید با فرمت های GIF و PNG ذخیره شوند و اگر عکس شما دارای بخش های ظریف و پیچیده باشد قطعا خروجی کار شما دارای حجم بالایی خواهد بود.
اکنون فقط کافی است که عکس خود را به روی این سایت رها کنید و نسخه با کیفیت عالی و حجم مناسب را دریافت کنید.

نمونه فشرده سازی های انجام شده توسط TinyPNG

این نمونه ای است که در سایت TinyPNG منتشر شده است و میزان کاهش حجم و عدم تغییر در کیفیت عکس را به وضوح نشان می دهد.

فشرده سازی عکس با ابزار آنلاین TinyPNG برای بهینه سازی و انتشار عکس در اینترنت

امتیاز شما به این مطلب

تعداد امتیازها: 10

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 262 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 18:18

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 275 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 18:18

در ایران مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است، به همین جهت تصمیم داریم 10 فروشگاه برتری که سال 94 توانستند در صدر باقی بمانند را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین و معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

در این مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- دیجی کالا:

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم وب سایت دیجی کالا است که تقریبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممکن خوب کار کرده است. دیجی کالا نزدیک به 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در ابتدای کار مانند همه فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده و با محصولاتی با تنوع پایین فعالیت خود را آغاز کرد.


از جمله مزیت های کلیدی این وب سایت تمرکز روی رضایت مشتری بوده است که در تمام مدت فعالیت خود بسیار به این موضوع اهمیت داده است، اما اخیرا این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است که باعث افت کیفیت خدمات مشتریان آن شده است و در همین خصوص نیز ویدیویی در سایت مدیر وب منتشر گردیده است.


دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی کالاهای دیجیتال و نوشتن review های اختصاصی برای آنها داشت و همین موضوع سبب می شد کاربران برای کسب اطلاعات دقیق از یک کالا به دیجی کالا مراجعه کنند، اما در آن زمان که فرهنگ خرید اینترنتی هنوز به این جایگاه نرسیده بود اکثر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه می کردند.

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند.
اما خوب چندی نگذشت که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه اینترنتی در رسانه ها رقبای دیگر را هوشیار کرد و سایت های فروشگاه اینترنتی جدیدی راه اندازی شدند.

دیجی کالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اینکه چندی پیش سعی کردیم با برگزاری مسابقه ای و دریافت نظر مشتریان این سایت را تحلیل کنیم و صدای مشتریان را به گوش دیجی کالا برسانیم تا خدمات مشتریان قبلی که دریافت می کردیم را مجدد دریافت کنیم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زیادی دیجی کالا را در صدر جدول داریم.

از نظر خلاقیت فقط می توانید ویدیوی سقف خیالتان کجاست را مشاهده کنید تا کاملا به خلاقیت بالای این شرکت پی ببرید و از نظر نوآوری نیز وارد شده به بازارهای جدید و روشهای متفاوت ارسال و پیشنهادات ویژه دیجی کالا هنوز هم جذاب به نظر می رسد، در میزان بازدید سایت که الکسا کاملا این موضوع را تایید می کند و از نظر من یکی از بهترین تجربه های کاربری و  تجربه خرید را در هنگام جستجو در دیجی کالا می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد چیزی مشخص است پیوند دیجی کالا و شرکت Anetwork کمی بیش از حد تصور صاحبان دیجی کالا باعث رشد و تبلیغات این شرکت شد(که در اصل علت بوجود آمدن مشکلات اخیر این فروشگاه اینترنتی نیز همین بود)

مزایای دیجی کالا:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • بخش TV و بخش MAG
  • ارایه کلیه کالاها در یک سبد
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • و…

معایب دیجی کالا:

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • نداشتن نسخه واکنش گرا
  • عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • نرفتن به سمت بازارچه آنلاین مانند فروشگاه های بزرگ دنیا (Maketplace)
  • بخش پرسش و پاسخ بی فایده در محصولات
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه یک را به دیجی کالا می دهیم و آن را در بالای جدول معرفی می کنیم، با همه معایبی که مطرح شد باز هم نمی توان هنوز جایگزینی برای دیجی کالا در صدر جدول پیدا کرد و هنوز هم اولین گزینه برای سفارش آنلاین کالا در ایران دیجی کالا است.


2- بامیلو

فروشگاه اینترنتی بامیلو تا آنجا که مشخص است توسط یک شرکت غیر ایرانی حمایت و راه اندازی شده است! شرکت راکت اینترنت با سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک ایران سعی دارد بخش گسترده ای از این بازار را بدست بگیرد.
روش کار شرکت راکت اینترنت پیدا کردن و شناسایی استارت آپ های موفق آنلاین در کشورهای موفق جهان و پیاده سازی مجدد آن استارت آپ ها در کشورهای دیگر است.


مرکز کار این شرکت برزیل است و از آنجا سرمایه گذاری خود در دیگر کشورها را مدیریت می کند، در ایران نیز توسط همکاری شکل گرفته بین راکت اینترنت و MTN تصمیم بر آن شد تا بروی استارت آپ های ایرانی سرمایه گذاری هایی انجام شود.


از جمله سرمایه گذاری های مطرح این شرکت در ایران می توان به فروشگاه اینترنتی بامیلو و پروژه تاکسی یاب اشاره کرد. تاکسی یاب که با مشکل ادامه مسیر مواجه شد بعد از مدتی با نام اسنپ مجدد راه اندازی شد و الان یکی از بهترین سرویس های حمل و نقل می باشد (حتما تجربه کار با این سرویس را در مدیر وب منتشر خواهم کرد)


فروشگاه اینترنتی بامیلو و موزاندو نیز با هم توسط این شرکت راه اندازی شدند، در ابتدا هدف این بود که بامیلو یک فروشگاه اینترتی باقی بماند و موزاندو یک بازارچه آنلاین (Marketpalce) باشد اما بعد از مدتی راکت اینترنت تصمیم گرفت تمرکز خود را حفظ کند و دو برند موزاندو و بامیلو را با یکدیگر ادغام کرد!
علت این کار از دید من صرفا بالا بردن تمرکز روی یک پروژه آنلاین و کم کردن هزینه تبلیغات در دو جهت متفاوت بود!
بامیلو با موزاندو یکی شدند و امکان بازارچه به بامیلو نیز اضافه گردید و بعد از آن فروشگاه بامیلو با قدرتی دو برابر قبل کار خود را ادامه داد.


شرکت راکت اینترنت سایت بدوفود را نیز برای ساماندهی سفارش آنلاین غذا نیز راه اندازی کرد و اکنون زود فود نیز یکی از سرویس های این شرکت است.
مزیت جالبی که سرویس های راکت اینترنت دارد این است که اگر شما یکی از سرویس های این شرکت را استفاده کنید با پیشنهادات جذابی شما را به سمت سرویس های دیگر هدایت می کنند.


به عنوان مثال اگر شما با اسنپ سفر کنید حتما به شما پیشنهاد یک خرید خوشمزه از زودفود را خواهند داد.
از بامیلو که موضوع اصلی ماست دور نشویم، فروشگاه اینترنتی بامیلو تقریبا در همه دسته های کالا سعی در فعالیت دارد اما با توجه به نداشتن مجوزهای مورد نیاز تا مدت زیادی درگاه پرداخت نداشت!


در حال حاظر وب سایت بامیلو بیشتر یک بازارچه است تا فروشگاه! زمانی که شما خریدی را انجام می دهید در برخی از موارد نیاز است که قبل از تایید سفارش با فروشنده کالا هماهنگی هایی صورت گیرد و سپس شما امکان پرداخت و تهیه کالا را خواهید داشت.


در بخش رابط کاربری و تجربه کاربری در مورد این سایت نظر مثبتی نداریم و سایت در اولین نگاه بسیار شلوغ به نظر می رسد، بامیلو بسیار سعی در طراحی مدرن و سبک غیر ایرانی دارد و با بنر های بزرگ و شلوغی زیاد کاربر را خسته می کند.

مزایای بامیلو:

  • تخفیف های بسیار شگفت انگیز
  • بازگشت 30 روزه کالا به صورت رایگان
  • ایمیل مارکتینگ
  • مشخص بودن دقیق زمان تحویل هر کالا
  • ثبت سفارش آنلاین سریع
  • تغییر عکس کالا با توجه به انتخاب نوع آن
  • امکان سفارش کالا از چند فروشنده به طور هماهنگ
  • ثبت نام سریع در هنگام ثبت سفارش
  • پشتیبانی آنلاین 24 ساعته
  • ارسال رایگان به سراسر کشور برای سفارشات بالای 75 هزار تومان
  • نرم افزار مخصوص موبایل هوشمند و تبلت

معایب بامیلو:

  • تجربه کاربری نا مناسب
  • شلوغی بیش از حد صفحه اصلی
  • بروز مشکلات زیاد با توجه به فروشندگان زیاد
  • نداشتن نوآوری و خلاقیت متفاوت در فروشگاه های اینترنتی
  • پاک کردن محصولات نا موجود از روی سایت!
  • نبود هیچگونه سیستم تخفیف لحظه ای
  • نداشتن سیستم وفاداری مشتری
  • استفاده از روشهای تبلیغاتی غیر استاندارد (پاپ آپ)

فروشگاه اینترنتی بامیلو خیلی سعی کرد در مدت کوتاهی جایگاه دوم و حتی اول بازار اینترنتی ایران را بدست بگیرد و برای رسیدن به این هدف هزینه بسیاری را متحمل شد.
اکنون از هر ایرانی که خرید آنلاین را تجربه کرده است می توانید اسم بامیلو را نیز در کنار دیجی کالا بشنوید! طرفداران بامیلو با تخفیف های بی حد و مرز آن بود که اولین تجربه خود را در خرید از بامیلو کسب کردند.


بامیلو تخفیف های جهانی جمعه سیاه Black Friday را به طرز فوق العاده ای در ایران پیاده سازی کرد و تخفیف های بسیار زیادی را در آخرین جمعه سال 2015 در وب سایت خود منتشر کرد.

بر همین اساس و با توجه به بازدید بالای این سایت (هرچند که بخش زیادی از آن با تبلیغات پاپ آپ به سایت هدایت می شود) و همچنین تنوع بیش از حد محصولات ارائه شده در بامیلو، رتبه 2 را به بامیلو می دهیم.

3- شیکسون

فروشگاه شیکسون یک فروشگاه اینترنتی تخصصی پوشاک است و مدتی است که فعالیت خود را به طور جدی در این زمینه شروع کرده است.
شیکسون با ارائه ست های کاملی که ارائه می کرد و سایت بسیار جذابی که پیاده سازی کرده است توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند.


اینطور که پیداست عکاسی از لباس های ارائه شده در شیکسون توسط خود شیکسون و مدل های آن تهیه می شود و همگی کارها توسط عکاسان حرفه ای ارائه می گردد.
شیکسون یک فروشگاه اینترنتی تخصصی است و هدف آن فقط فروش لباس است، شما می توانید با انتخاب رنگ و سایز های مختلف در خرید خود تنوع بالایی را تجربه کنید.
طبق تعاریفی که از خریداران شیکسون شنیده ایم شما پس از سفارش کالا می توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید و پرو کنید و اگر مناسب شما بود مبلغ آن را بپردازید.

مزایای شیکسون:

  • واسط کاربری بسیار جذاب
  • سرعت بالای سایت
  • انتخاب و تنوع بالا کالا
  • عکاسی و مدلینگ اختصاصی
  • ضمانت تعویض 10 روزه سفارشات
  • ارسال رایگان سفارشات بالای 50 هزار تومان
  • مطابقت کامل محصولات با سایت
  • نمایش عکس لباس ها بر اساس رنگ انتخابی
  • توضیحات دقیق سایز بندی لباس ها
  • ارائه لباس های تک ساز با قیمت های ویژه
  • بلاگ شیکسون
  • امکان مشاهده سفارش و پرو لباس


معایب شیکسون:

  • عضویت سخت و کسل کننده در هنگام ثبت سفارش
  • واضح نبودن قسمت ورود مشتریان قبلی در هنگام سفارش
  • نداشتن سیستم افزایش خرید در هنگام سفارش
  • عدم قابلیت انتخاب روشهای ارسال

شیکسون یک سایت تخصصی لباس است و در مدت کوتاهی بسیار عالی عمل کرده است و مخاطبین خاص خود را یافته است.
رتبه 3 را در این مقایسه به شیکسون می دهیم برای کیفیت عالی عکاسی و نوآوری در فروش آنلاین و همچنین ایجاد فرهنگ خرید لباس به صورت آنلاین.


4- مدیسه

وب سایت مدیسه هم مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون به طور تخصصی با فروش لباس کار خود را آغاز کرد و وب سایت بسیار زیبایی را در این زمینه راه اندازی کرده است.
مدیسه یک فروشگاه تخصصی لباس بود تا زمانی که محصولات بخش کودک و نوجوان را ارائه کرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراکی و آشامیدنی را به سایت اضافه کرد.


یکی از مزیت های مدیسه استفاده از سیستم کاملا هوشمندی است که پس از عضویت در سایت فعال می شود، طبق گفته یکی از دوستان تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که توسط گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و این امکان را فراهم می کند که با توجه به جستجوهایی که آن کاربر در گوگل انجام داده است سلایق شخصی آن کاربر به فروشگاه های اینترنتی ارائه شود تا بتوانند دقیقا مطابق با سلایق کاربران پیشنهاداتی را به آنها ارائه کنند.

مزایای مدیسه:

  • واسط کاربری جذاب و زیبا
  • سرعت بالای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تخفیف های روزانه مدت دار
  • سیستم هوشمند تحلیل سلایق
  • جستجوی سریع و جذاب
  • تضمین قیمت کالا
  • ضمانت اصالت محصولات
  • ارسال رایگان بالای 100 هزار تومان
  • ریسپانسیو فوق العاده فروشگاه


معایب مدیسه:

  • عضویت پیچیده در هنگام خرید
  • نیاز به ورود به صفحه دیگر برای عضویت در هنگام خرید
  • عدم نمایش جمع کل سفارش در سبد خرید سریع
  • نداشتن مدل برای لباس ها و نبود عکس های جذاب
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات
  • نبود بخش عضویت مستقیم در سایت

فروشگاه مدیسه نیز در مدت بسیار کمی توانسته خیلی خوب ظاهر شود و وب سایت خوبی را نیز با تجربه قبلی داشته است راه اندازی کند.
طبق اطلاعاتی که البته منبع معتبری ندارد این وب سایت نیز توسط یک گروه غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه تیم آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.

در نهایت با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت رتبه 4 را به این فروشگاه انتساب می دهیم.


5- چاره

همه فروشگاه چاره را با تنوع بالای محصولات اش می شناسند، چاره از ابتدای کار تاکید به ارائه تنوع بالای کالا داشت و همیشه عددی را در صفحه اصلی آن با عنوان تعداد تنوع کالا می توان مشاهده کرد.این عدد قبل از رشد وسیع دیجی کالا شاید یک مزیت جذاب چاره به شمار می آمد اما اکنون دیگر می توان به عنوان یک ضعف به این موضوع نگاه کرد!


چاره یکی از فروشگاه های قدیمی ایرانی است و با ماشین های که روی آنها برند چاره نوشته شده بود بسته ها به مشتری  تحویل می دادند. چاره مدتی سعی کرد خیلی رشد بزرگی داشته باشد و برخی از تامین کنندگان کالا نیز می گفتند برای اینکه قیمت یک کالا را در هنگام خرید بشکنند، خرید های خود را با دیجی کالا به طور هماهنگ از یک فروشنده انجام می دادند(البته منبع این موضوع نیز معتبر نیست)


در نهایت چاره در مرحله ای از رشد متوقف شد و در همان سطح کار خود را ادامه داد، فروشگاه چاره و فروشگاه shop.ir در گذشته از بهترین ها بودند و تجربه خرید از آنها نیز جذاب بود، اما با ورود قدرتمند دیجی کالا این دسته از فروشگاه ها دیگر نتوانستند توقع بالا رفته مخاطبین توسط دیجی کالا را تامین کنند و در نهایت از عرصه رقابت کنار رفتند.

مزایای چاره:

  • تنوع بالای محصولات نسبت رقبای هم سطح
  • ارسال و پیگیری سفارشات ثبت شده
  • راه اندازی سوپر مارکت آنلاین
  • ارائه کالاهای کاربردی بسیار زیاد
  • نرم افزار چاره برای گوشی های هوشمند

معایب چاره:

  • قیمت بالای محصولات نسبت به رقبا
  • واسط کاربری قدیمی و خسته کننده
  • نداشتن بخش محصولات جدید و پرفروش
  • عضویت کاملا پیچیده در هنگام خرید
  • نبود بخش پیگیری سفارشات
  • نبود تکنولوژی ریسپانسیو در سایت

تا اینجا 5 فروشگاه اول را به طور مفصل معرفی کردیم و سعی کردیم تحلیل دقیق روی این فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم، از اینجای کار 5 فروشگاه دیگر را به طور مختصر معرفی می کنیم.
با توجه به این موضوع که فروشگاه هایی که در ادامه معرفی می شوند صرفا بر اساس میزان بازدید و کیفیت وب سایت های آنها انتخاب شده اند نمی توان به طور دقیق مزایا و معایت آنها را مطرح کرد.
اگر در هنگام مطالعه این مطلب شما تجربه خرید از این فروشگاه ها را دارید حتما تجربه خود را در بخش نظرات سایت مطرح نمایید تا دیگر کاربران نیز از آن مطلع شوند.

6- زنبیل

فروشگاه زنبیل نیز با تنوع بسیار بالای کالا فعالیت خود را آغاز و ادامه داده است، این فروشگاه همیشه بروز و فعال بوده و تقریبا موارد اولیه استاندارد یک فروشگاه اینترنتی را دارا می باشد.
فروشگاه اینترنتی زنبیل تاکید دارد که قیمت های بسیار پایینی را ارائه می دهد و در بخش محصولات در کنار قیمت هر محصول بخش سود شما را نشان می دهد که نشان می دهد اگر شما این محصول را از زنبیل خریداری کنید می توانید سود کنید.


زنبیل هم مانند دیگر فروشگاه ها ضمانت عودت وجه را تا 7 روز دارد، اما چیزی که این فروشگاه را متمایز می کند 5 روز ضمانت قیمت کالا است که به کاربر فرصت می دهد بررسی کند و اگر احساس کند محصول را با قیمت بالا خریداری کرده است آن را به زنبیل عودت دهد.


7- کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با ارائه سخت افزار های کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت خود را ادامه می دهد، وب سایت کیمیا آنلاین طراحی جذاب و سبکی دارد و خیلی سریع می توانید یک کالا را در این وب سایت سفارش دهید.


کیمیا آنلاین بخش بیش فروشی را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده است و شما در هنگام خرید یک محصول پس از اضافه کردن آن به سبد خرید حتما پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری مربوط به آن محصول را مشاهده خواهید کرد.


بخش جذاب دیگری که در فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین دیده می شود قسمت ثبت تیکت پشتیبانی است که در وب سایت های فروشگاهی ایرانی کمتر دیده می شود.


8- تهران کالا

فروشگاه اینترنتی تهران کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین ایرانی است که از ابتدای کاری خود به فروش لوازم خانگی مشغول بوده است.
مرکز فعالیت تهران کالا در قلب بورس لوازم خانگی یعنی امین حضور است و به همین جهت معمولا کلیه اجناس را به کمک همکاری که معمولا در بازارها وجود دارد موجود می کند.
تهران کالا از ابتدای کار خود عکس های بسیار با کیفیتی از محصولات تهیه می کرد و در وب سایت خود در قسمت توضیحات هر محصول این عکس ها را منتشر می کرد.


متاسفانه سالهاست که وب سایت این فروشگاه تغییری نه از لحاظ ظاهری و نه فنی نداشته است و به محض ورود به سایت احساس قدیمی بودن سایت را کاملا خواهید داشت.
روال ثبت سفارش کاملا عجیب است و شما پس از اضافه کردن کالا به ثبت خرید دیگر دکمه ثبت نهایی سفارش را نمی بینید!
فقط دکمه ای برای ثبت نام ظاهر می شود و شما باید حدس بزنید که حتما ثبت نام نیاز است تا سفارش خود را ثبت کنید.

تهران کالا حجم بسیاری از محصولات لوازم خانگی را ارائه می دهد اما مشخصات فنی کالا ها به صورت یکپارچه در سایت منتشر نشده است و شما باید در توضیحات محصول به دنبال آنها باشید.
 

9- فینال

اینطور به نظر می رد که فروشگاه اینترنتی فینال توسط شرکت ریز موج که بزرگترین تولید کننده لوح های فشرده در ایران است راه اندازی شده است.
این شرکت لوح فشرده ای با برند فینال نیز ارائه می دهد و در ابتدا به فروش این محصولات در فروشگاه خود می پرداخت، کم کم بعد از مدتی با اضافه کردن دسته بندی های جدید به سایت و ارائه محصولات جدید توانست به یک فروشگاه بزرگ آنلاین تبدیل شود و مخاطبین زیادی را تحت پوشش قرار دهد.


فینال بارها در تبلیغات پاپ آپ سایت های پربازدید دیده شده است و تبلیغات زرد را در رزومه این فروشگاه دیده ام!
اضافه کردن کالا به سبد خرید کاملا پنهان است و شما باید خودتان بعد از اضافه کردن کالا به سبد خرید به دنبال سبد خریدتان بگردید و ادامه مراحل را پیش ببرید.
ارسال های رایگان فروشگاه فقط محدود به تهران و حومه آن می باشد و این تقاوتی است که فینال بین کاربران خود در نظر گرفته است.


فروشگاه اینترنتی فینال در بازار مواد غذایی نیز وارد شده است و به ارائه انواع موارد غذایی در وب سایت خود می پردازد. طراحی تقریبا خوب سایت فینال و ریسپانسیو این سایت که واقعا عالی کار شده است در کنار تعداد بالای محصولاتی که ارائه می شود، فینال را به یک فروشگاه اینترنتی تقریبا خوب تبدیل کرده است و همین موارد باعث گردید فینال را در لیست 10 سایت برتر معرفی کنیم.

10- البسکو

البسکو از برندهای قدیمی پوشاک است و از سالها قبل در این حوزه فعالیت داشته است، فروشگاه اینترنتی البسکو نتیجه  ورود قدرتمند این شرکت به حوزه تجارت الکترونیک است.
فروشاه اینترنتی البسکو با یکی از بهترین فروشگاه ساز های جهان یعنی مجنتو ساخته شده است که بنابراین اکثر موارد مورد نیاز که یک فروشگاه باید به طور پیش فرض داشته باشد را دارا می باشد.


البسکو 30 روز گارانتی برگشت کالا دارد و ثبت سفارش در آن تقریبا راحت است و برای راحتی بیشتر در ثبت سفارش با موبایل نیز می توانید اپلیکیشن موبایل این فروشگاه را دانلود نمایید.


نتیجه گیری نهایی:

در این مقاله هدف اصلی صرفا معرفی فروشگاه های برتر بر اساس معیار های فنی و کاربردی بود و پس از آن آشنایی کاربران مدیر وب با مواردی که در یک فروشگاه اینترنتی می تواند مهم تلقی شود و یا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چیزی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که شاید در ظاهر این موارد کوچک به نظر برسند اما همین موارد به ظاهر کوچک است که باعث تفاوت های بسیار بزرگ می شود.

نظر شما چیست؟

در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه ها و یا فروشکاه های اینترنتی دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت انتخاب صحیح بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید های آنلاین بعدی کمک کنیم.

امتیاز شما به این مطلب

تعداد امتیازها: 8

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

آموزش بازاریابی اینترنتی...
ما را در سایت آموزش بازاریابی اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها modirweb بازدید : 317 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت: 23:24